Матеріали Сьомої Міжнародної виставки "Сучасні освітні заклади - 2016"

Опис

Матеріали Сьомого Міжнародного форуму "Інноватика в освіті - 2015"

Опис

Додатки

Матеріали Шостої Міжнародної виставки "Сучасні освітні заклади - 2015"

Школа у ІІІ тисячолітті

     Свій літопис Білокуракинська середня школа №1 починає з 1842 року. Від однокласного училища до середньої – такий шлях її становлення. У 1842 році у Білокуракиному було відкрите однокласне училище. З цього почалася освіта нашого селища. У 1926 році школа стала семирічною, а в 1936 отримала статус середньої.

 

     Стан будівель та приміщень відповідає санітарним нормам. Приміщень у школі 3. Заняття проходять у двох з них. Нове приміщення школи побудоване у 1974 році. Школа налічує 24 класи, з них у початковій школі 8 класів, у школі ІІ ступеня – 10 класів, у школі ІІІ ступеня – 6 класів. Сьогодні у ній навчається 576 учнів і працює 51 вчитель. Якісний склад педагогічних працівників школи такий: з вищою освітою – 48, середню спеціальну мають 3 педагоги. Сім вчителів нагороджено знаком «Відмінник освіти України», за сумлінну працю педагогів школи  відзначено грамотами Міністерства освіти і науки України,   Академії педагогічних наук, обласного управління освіти та районного відділу освіти. У школі працюють 6 педагогів зі званням «Старший вчитель, один  викладач зі званням «Вчитель- методист», 11 вчителів вищої категорії,  26 – першої, 7   педагогів другої кваліфікаційної категорій, 3 спеціаліста.

 

     Навчаються у нас діти з інших сіл: Лизиного, Олександрополя, Дем’янівки,Шовкунівки,Коноплянівки, Луб’янки, Тимошиного, Солідарного, Кочіно-Розпасіївки. До послуг дітей – інтернат, де є умови для проживання і навчання.

 

     Для повноцінної освіти і розвитку учнів школа має  комп’ютерний центр, що об’єднує  2 комп’ютерні   один лекційний клас, оснащений мультимедійною дошкою, графопроектором. Центр налічує 44 комп’ютери, що приєднані до мережі «Internet».

 

    У школі створено єдиний у області Музей комп’ютерної техніки.

 

   Кабінети фізики, біології, осучаснений кабінет хімії, кабінет обслуговуючої праці, дві майстерні технічної праці, дві спортивні зали, медичний кабінет до послуг наших учнів. Школа забезпечена паровим опаленням, водопостачанням, є буфет, їдальня, внутрішні і зовнішні санвузли.

 

     Навчанню учнів сприяє добре організована робота шкільної бібліотеки з книжковим фондом 29661 екземплярів, яка оснащена комп’ютерними робочими станціями. Фонд підручників становить 15097 примірників. Забезпеченість учнів підручниками -70%. Проблемою школи є недостатня кількість підручників, особливо для 8, 10 класів. Бібліотека має довідники, передплачувані предметні видання. Створено каталоги науково-методичної літератури, тематичних збірників, які використовуються вчителями та учнями в роботі. Але все ж таки кількість навчально-методичної літератури з різних предметів відповідно до навчальних програм недостатня.

 

     Для проведення масових заходів навчальний заклад оснащений телевідеоапаратурою, звукопідсилювачами, мультимедійним проектором, екраном, є відеокамера, цифровий фотоапарт.

 

      Школа – це навчальний заклад, у якому найбільш значимими є вічні абсолютні цінності: Людина, Вітчизна, Сім’я, Праця, Знання, Культура, Земля.

 

     Вчителі нашої школи вбачають своє завдання у тому, щоб виховати творчу особистість, здатну самостійно добувати знання, прагнути розвиватися, не пасувати перед труднощами, вміти жити і діяти в нових обставинах.

 

     З 2004 року старша школа стала профільною і  старшокласники мають змогу навчатися у профільних класах: фізико-математичному, біолого-хімічному, філологічному.

 

     Наші випускники успішно здобувають освіту в різних навчальних закладах України, і ми пишаємося, що забезпечили їм такий рівень освіченості, який дав їм змогу вільного життєвого вибору, підготував до самостійної організації професійної діяльності.

 

     Профорієнтаційна робота частково спрямована на вибір учнями педагогічної професії. У школі постійно організовуються виставки з метою популяризації педагогічного фаху, проводиться індивідуальна робота з учнями та батьками, обладнано інформаційний профорієнтаційний куточок, за підтримки  Центра зайнятості у школі функціонує  термінал з профорієнтації. Учні мають вільний доступ до терміналу,  мають змогу ознайомитися з різноманітними професіями, їх характеристиками , ступенем їх запиту у суспільстві.    За 5 останніх років 54 випускники школи отримали професію педагога та навчаються у вищих навчальних закладах І-ІІ і ІІІ-І\/ рівнів акредитації; працюють педагогами у школі 28 учителів, які були випускниками нашої школи.

 

     Та ще більше радіємо з того, що наші учні стають достойними людьми, які чесно і сумлінно працюють, створюють гарні сім’ї, люблять свою країну і не втратили гуманності.

 

     Виховна робота націлена на створення умов, необхідних для самовираження особистості учня, його самореалізації. У школі функціонує учнівське самоврядування – шкільний парламент. Організаторські здібності, вміння приймати рішення і бути відповідальними проявляють Синєльнікова Анжела, Пономаренко Надія, Вашура Анна, Болкун Євгенія, Бушля Дар’я,  Гаспарян Карен, Поляков Володимир,Горох Аліна,Швєцова Катерина та багато інших. Традиційні свята Першого дзвоника, Дня вчителя, Нового року, випускні вечори, конкурси, Дні здоров’я, «Богатирські ігри», різноманітні спортивні змагання дають змогу проявити своє «я» великій кількості школярів.

 

     У школі працюють гуртки за різними напрямками: спортивний, вокальний, інформатики,  краєзнавчий, карате, аеробіки, військово-спортивний клуб.

 

     З 2007 року школа працює над виховною проблемою «Формування життєвої компетентності». Методичною комісією класних керівників були розроблені напрямки роботи на кожному освітньому рівні. Проведені педагогічні читання з цієї теми.

 

     Взаємодія з учнями здійснюється на основі особистісно орієнтованого підходу, чому сприяє глибоке вивчення індивідуальних особливостей дитини.

 

     Педагогічний колектив приділяє увагу дотриманню учнями шкільного статуту, правил внутрішнього розпорядку школи, поведінці учнів у позашкільний час. Ведеться робота з попередження порушень дисципліни. Організовано чергування по школі учнів і вчителів. Узагальнена інформація про учнів зводиться у соціальний паспорт.

 

     Школа співпрацює з Радою школи, шкільним парламентом. Результатами спільної діяльності є проведення поточного ремонту школи, організація безкоштовного харчування дітей з малозабезпечених сімей, надаються путівки в заміські оздоровчі табори, організовуються поїздки на обласні свята, випускається  шкільна друкована газета «Коридор».

 

     Школа активно співпрацює з Харківським аерокосмічним університетом імені Жуковського. Учні регулярно беруть участь в предметних олімпіадах цього вищого навчального закладу. На базі школи організована фізико-математична школа даного університету. Протягом останніх 3-х років більше 10 учнів вступили до нього.

 

     Одним з ефективних способів формування творчої особистості є учнівське самоврядування . У школі існує «Шкільна держава», яка має свою структуру, статут, символіку, план роботи. Діти беруть участь у різних формах учнівського самоврядування, засіданнях, рейдах. Діяльність шкільної держави відповідає вимогам і цілям виховної роботи та забезпечує наступність у роботі різних вікових груп.

 

     Особливу увагу колектив приділяє превентивному вихованню, ведеться чіткий контроль за відвідуванням учнями школи. Питання щодо виховання важких підлітків обговорюються на нарадах при директорі, на педрадах, малих педрадах. Впроваджуються форми профілактики шкідливих звичок та формування здорового способу життя: бесіди, години міркування, конкурси рекламних роликів, відеолекторії, соціологічні дослідження, тренінги на правову тематику. Працює шкільна рада з профілактики правопорушень.

 

     Учні нашої школи беруть участь у районних та обласних олімпіадах, конкурсах творчих робіт, спортивних змаганнях. У 2009 році вихованці  нашої школи посіли І місце у Всеукраїнському  конкурсі шкільних «Лого» і отримали приз - ноутбук. Учасники Інтершколи здобули кілька призових місць на обласному конкурсі .Здобуто  перемоги в різних номінаціях і у конкурсі «Іду з дитинства до Тараса».  Такі учні як Бушля Дар’я, Погребняк Наталія, Легостаєв Юрій, Білан Іван попали в «першу десятку» обласних предметних олімпіад 2011 року, а Білан Надія(3 призових місця), Мотков Микита(2 призових місця), Погребняк Наталія(2 призових місця),Сушков Віталій( 2 призових місця), Бушля Дар’я (2 призових місця), Кравцова Тетяна ( 2 других місця) здобули найбільшу кількість перемог на районному рівні.

 

     Сучасна школа потребує нового підходу, тому педагоги використовують останні досягнення педагогічної науки, перспективні навчальні технології (проектні, інтерактивні, ІКТ, технології творчості), сучасні форми роботи з дітьми. Всі вчителі активно працюють у складі шкільних і районних методичних комісій, проблемних і творчих групах. Своїми надбаннями вони постійно діляться не тільки з колегами школи, а й району, друкуються на шпальтах періодичних педагогічних видань. Доробки наших вчителів(Білянської Н.В., Вашури О.Г., Козюкалової О.М., Сірик С.М., Долі Н.Л., Гвоздик Т.П., Гаспарян К.М.) увійшли до методичних збірників, журналів. Цього року до друку вчителями школи подано 10 розробок уроків, вийшли з друку вже  4.

 

     Зокрема, матеріали з досвіду роботи вчителів надруковані у збірках «Творчий досвід учителів Луганщини», «Школи Луганщини: практичний досвід модернізації освіти», «Інформаційні технології та електронні засоби навчального призначення – ознака сучасного уроку», «Уроки Грінченка», які видані Луганським інститутом післядипломної педагогічної освіти,. Вчителі,що впроваджують у своїй роботі передові педагогічні технології надали свої відеоуроки до відеотеки методичного кабінету.

 

     Адміністрація школи працює над вивченням та узагальненням матеріалів з досвіду роботи вчителів школи. У нас зібраний багатий матеріал з досвіду роботи вчителів початкових класів Гаспарян К.М., учителя російської мови та світової літератури Малик І.М.

 

     Методична робота у школі зорієнтована на особистість вчителя. Поряд з організацією групових форм роботи перевага віддається індивідуальним формам і методам. Відкриті уроки, індивідуальні практичні заняття, відвідування уроків адміністрацією, взаємовідвідування уроків, шкільні конкурси створюють належне підгрунтя для особистісного зростання педагога. Відкриті уроки проводяться у школі за різною тематикою: «Панорама творчих уроків», «Його величність урок», «Декада відкритих уроків у вчителів, які атестуються», «Ігрові прийоми та ситуації на уроці», «Урок року» та ін.

 

      Неможливо досягти позитивних результатів у вихованні дітей без взаємодії, співпраці школи та батьків. Подивіться на сьогоднішніх школярів: гарні, розумні, забезпечені всім необхідним, а іноді й більш, ніж необхідним: беруть участь у різних заходах, малюють, співають, танцюють, знають комп’ютер… А звідки жорстокість, лайка, бійки вже у дітей молодшого і середнього віку? Чому палять, п’ють або вживають наркотики? Чому не поважають інших, не співчувають, не хочуть працювати? Нехай таких не так і багато, але ж є. Що принесуть у своє і чуже життя вони? Чи не ми, дорослі, своїми вчинками або з екранів телевізора сприяєо всьому цьому?

 

     У зв’язку з цим ми звертаємо велику увагу на правове виховання учнів. Велику допомогу у правовому вихованні учнів надає практичний психолог школи. Головним завданням психолог ставить моніторинг розвитку школяра та корекцію відхилень його розвитку. У школі дитина – до певного часу, а для батьків і країни – назавжди. Тож і потрібно потурбуватися всім і максимально зменшити негативний вплив соціуму на особистість учня.

 

     Школа взаємодіє з працівниками Кримінальної міліції у справах неповнолітніх(КМСН) та з Центром у справах сім’ї та молоді (ЦССМ), батьківською громадою, з опікунською радою. Встановлюються зв’язки з опікунами учнів, вивчаються умови проживання учнів соціально вразливих категорій. Створено соціальний паспорт школи, ведеться соціальний супровід. Дітям надаються безкоштовне харчування, одяг, подарунки до свят. Щорічно вони проходять медогляд і забезпечуються путівками в оздоровчі табори.

 

     Щороку у пришкільному таборі «Бригантина» оздоровлюється близько 80 учнів. Дітлахи отримують дворазове харчування, бувають в різноманітних походах, купаються на  водоймі, стають учасниками різноманітних поїздок: до тваринницької ферми, до МТС, до Пам’ятника загиблим воїнам на горі у селі Луб’янка. Ранок для «табірців»починається веселою музичною зарядкою. Радісні, засмаглі, з веселою піснею повертаються діти до табору. Минулого року табір працював у дві зміни і  для наймолодших відпочивальників після  обіду та роботи у творчих майстернях у пришкільному інтернаті було облаштовано кімнати для денного сну, забезпечено теплий душ.

 

     Сьогодні перед освітою гостро стоїть проблема розвитку нової особистості, яка мала б не тільки міцні знання і вміння, високу культуру й інтелект, а головне – була здоровою і вела здоровий спосіб життя. Навчання методів підтримки здоров’я і особистої гігієни, формування поняття «здоровий спосіб життя», розвиток фізичних якостей учнів – головна мета педколективу школи.

 

     Візитівкою школи цього року  стало здоров’язбереження. Педколектив розгорнув роботу за цим напрямком. В школі о 8.25 єдина зарядка, об 11.12 – єдина фізхвилинка. Льодовий майданчик і майданчик зі штучним покриттям нагадують великий мурашник: до пізньоговечора тут чути гамір, сміх, ведуться спортивні баталії. Вчителі вивчили і впроваджують новітні здоров’язберігаючі техніки і технології: дихальну гімнастику, ароматерапію, пальчикову гімнастику, кольоротерапію, музичну терапію, гімнастику для очей та інші.

 

     5 початкових класів взяли участь у проекті «Танцює весь клас. У школі створено групу «Черр-Лідингу», учні-активісти самостійно організували танцювальну інтерактивну групу «Тек-Тонік», працює  група з аеробіки. Учні із задоволенням підтримали новації у школі за напрямком здоров’язбереження : ролики, ковзани, лижі, поліатлон ,туризм – це ті види спорту, що повернулися до нашої школи.

 

     Ми пишаємося учнями, що здобувають спортивні перемоги на районних і обласних змаганнях, піднімаючи рейтинг нашої школи: Усова Світлана, Ковтун Артем, Трубачов Владислав, Сварчевська Наталія, Степаненко Наталія, Сорочинський Денис,Сушков Валентин, Косенко Станіслав,Кравцов Микита,Ткачов Едуард,Федащук Ірина, Бабушкіна Аліна та ін.. У 2010 році наша команда здобула І місце  в обласному конкурсі «Нащадки козацької слави», цього року учні 7а класу здобули І місце на обласних зональних змаганнях «Старти надій»

 

     Систематично проводяться медичні обстеження учнів фахівцями лікарні. За школою закріплена медсестра ЦРЛ Сухоплещенко С.М. Вона систематично проводить профілактичну роботу, стежить за проведенням щеплень, перевіряє стан харчування учнів, реєструє випадки захворювань, надає першу медичну допомогу. За рішенням ради школи виділяються кошти на медикаменти для медичного кабінету. Але є проблема щодо регулярності їх виділення на ці цілі.

 

     Фінансування закладу здійснюється згідно з кошторисом з дотриманням нормативів бюджетного фінансування. Але бюджетних коштів для цього недостатньо, тому діяльність адміністрації спрямована на залучення позабюджетних коштів, пошук фінансових надходжень для розвитку закладу. Бюджетне фінансове забезпечення діяльності закладу спрямовується тільки на зарплату, енергоносії та пільгове харчування, що гальмує розвиток навчального закладу. Ця проблема, на думку педколектива, вимагає рішення на державному рівні.

 

     Враховуючи зміни, які відбуваються у сучасному житті, вважаємо, що школа для успішної роботи повинна мати гарну матеріальну базу, фахівців високого рівня, умови для занять фізкультурою і спортом, збереження здоров’я кожної дитини, гармонійного розвитку та психологічно комфортну атмосферу. Ми пишаємося своїми випускниками. І як би не змінювався час, наші вчителі і на уроках, і в позакласних заходах намагатимуться робити все, щоб учні здобули освіту і стали Людьми.