Матеріали Сьомої Міжнародної виставки "Сучасні заклади освіти - 2016"

Опис

Школа – життя моє

 

     Як з маленьких струмочків збираються великі ріки, так із буднів складається трудова діяльність директора школи.

 

     Не помилюсь, якщо скажу, що кожна школа нашого району має свою «родзинку», свій напрямок у навчально – виховному процесі, який забезпечує соціальне замовлення держави: підготувати всебічно розвинену особистість, яка має фундаментальні знання, знає, чого слід прагнути і досягти у житті, що робити слід, а чого не слід, усвідомлює належність до європейської цивілізації, має планетарне мислення, прагне до самовдосконалення, до збагачення своєї духовності.

 

    У березні 1980 року я переступила поріг Червоноармійської середньої школи. У спадок мені дісталася школа зі своїми традиціями, творчим надбанням. Її історія своїм корінням сягає у 20 – ті роки ХХ століття, коли перший поселенець села Стукалове Бендич А.І. привіз на повозці першу вчительку Антонову О.А.

 

    Першим директором школи був Юр’єв Василь Олексійович, за фахом – біолог.

 

    З 1937 року  по 1939 рік директором Червоноармійської семирічки був Семидідько Іван Миколайович, учитель української мови. Протягом 1939 – 1941 років - Макаренко Павло Герасимович, який у березні 1943 року загинув смертю хоробрих на війні. З 1941 по 1943 рік школа не працювала, оскільки знаходилась на окупованій території.

 

   1947 рік. Директором школи призначений Радченко Василь Іванович, який обіймав цю посаду 23 роки. У цей період школа стала однією з кращих шкіл у районі. Працювали гуртки: драматичний, танцювальний, баяністів, фотогурток, радіогурток, спортивні секції, струнний оркестр.

 

    У 1970 році на посаду директора школи прийшла ініціативна, енергійна, щедра і владна Ревіна Любов Харитонівна. Великою заслугою її та педколективу було будівництво приміщення нової школи, яку здали в експлуатацію у 1977 році. А 1 вересня 1979 року відбулося реформування школи із восьмирічки у середню.

 

    У цей період в педколективі відбувалася зміна поколінь. Старші вчителі майже кожен рік виходили на заслужений відпочинок, а на зміну приходили молоді, енергійні кадри. Потрібно було приймати естафету від старшого покоління і влити свіжий струмінь у шкільне життя.

 

   80-і – 90-і роки – це роки творчого підйому, нових ідей і вдосконалення навчально – виховного процесу, зміцнення матеріально – технічної бази школи. Вона перейшла на кабінетну систему навчання. Усі кабінети були оснащені технічними засобами, школа мала два лінгафонних кабінети, у яких навчали російської та іноземної мови, модульний тематичний клас, радіовузол, щотижня проводилися радіолінійки.

 

   У 1988 році на базі школи і радгоспу була створена школа – кооператив «Нива». Вона мала в оренді 90 га землі, два трактори, комбайн, весь набір ґрунтообробної та посівної техніки. Майже кожного року отримували учні до 12 тис. крб. прибутку. Ці гроші використовувалися для зміцнення спортивної бази школи, придбання музичної апаратури і інструментів, преміювання членів об’єднання і наставників. З метою вивчення нових технологій, інноваційних методів та форм навчання і виховання адміністрація Червоноармійської школи разом з педагогічним колективом організували «технопарк» методичних новинок, ідей. Ми не тільки навчаємося новому, а й створюємо своє, систематизуємо і узагальнюємо передовий педагогічний досвід, розробляємо нестандартні уроки, впроваджуємо нові технології, проводимо виховні заходи. На базі школи систематично проходять семінари директорів шкіл, заступників директорів з навчально – виховної роботи з питань впровадження інтерактивних форм роботи, обміну досвідом на районному, обласному рівнях та із запрошенням сусідів – росіян. Та живемо ми не тільки минулим. Майбутнє наполегливо стукає в двері.

 

   Сьогодні Червоноармійська ЗОШ І-ІІІ ступенів є сучасною сільською малокомплектною школою, школою новаторства, упровадження педагогічних досягнень. Їй притаманні творчий пошук, працьовитість, уміння залучати дітей до співпраці, запалювати у їхніх душах незгасний вогник добра і людяності, спрямовувати освітні процеси на розвиток особистості. З цією метою в школі проводиться безліч цікавих заходів.

 

   Справжнім святом є традиційний конкурс «Поетичний медозбір», який проводять щорічно вчителі української мови і літератури Н.І. Андрюшина і Л.О.Чала. Рівень підготовки читців надзвичайно високий, участь у ньому дітей – престижна. А щорічний конкурс «Найрозумніший мовознавець» є апогеєм вивчення рідної мови і чудовим підґрунтям для складання ЗНО.

 

  У дусі кращих традицій громадянського виховання у школі створений Центр дитячої дипломатії. Він має своє положення, план роботи, протоколи про співдружність шкіл – побратимів з  смт. Ровеньки (Росія), м. Жидачів (Львівська область).

 

    Проблема, на вирішення якої спрямована діяльність організації, - розвиток планетарної свідомості з орієнтацією розуміння світу як єдності, різноманітності систем держав, що мусять мирно співіснувати, співпрацювати з дітьми різних країн, вчитися встановлювати дипломатичні відносини на основі гуманізації міжнародних стосунків. Досвід роботи цієї дитячої організації показує, що напрямки «Я і моя маленька батьківщина» та «Мій регіон - Луганщина» є важливими, оскільки дають можливість учням  усвідомити себе, свою родину, малу батьківщину як частку цілої держави.

 

   Центр дитячої дипломатії, враховуючи природну зацікавленість школярів різного віку історією свого рідного краю, села, створив у школі постійно діючі пошукові загони, метою яких є поновлення експозицій шкільного музею «Моя маленька батьківщина». Музей має експозиційні розділи: етнографічний, історія села, Велика Вітчизняна війна, історія школи і став центром освітньо – виховної роботи серед учнів, молоді й населення.

 

   Одним із основних і ефективних напрямків виховання патріота свого регіону є проведення екскурсій школярів до Луганського краєзнавчого музею, музею В.І.Даля та Краснодонського меморіального комплексу «Молода гвардія».

 

   Дорога дитини пролягає від своєї малої батьківщини у широкий світ. Напрямок «Я і моя планета Земля» дає можливість дітям відчути себе громадянами нашої великої планети. У цьому їм допомагає тісне співробітництво з навчальним закладом Росії (смт. Ровеньки Бєлгородської області, середня школа № 2), яке базується на основі партнерства.

 

   За роки співпраці стало традицією проводити в стінах Червоноармійської та Ровеньківської шкіл змагання з волейболу, шашок. Взаємними стали відвідування свят Останнього дзвоника, випускних вечорів. Надовго запам’ятали члени ЦДД святкування Дня Перемоги в Росії. Для дітей з Ровеньок такою ж пам’ятною стала участь у фіналі районної військово – спортивної гри «Блискавиця» у смт. Білокуракине. Були проведені численні вечори поезії з презентацією власних віршів, бесіди за «круглим столом» та інші заходи на теми, які цікаві та життєво необхідні для молоді обох країн.

 

   Це неповний перелік спільних заходів. Вони не тільки поповнили знання учнів новою інформацією, головне - навчили дітей обох країн розуміти одне одного, спілкуватися з відкритим серцем і душею та усвідомлювати себе причетними до європейської нації, співпрацювати з учнями інших країн, визнавати головним пріоритетом права людей і народів. За час діяльності ЦДД молоді люди стають більш самостійними, незалежними, покладаються на власні сили, мають більший запас інформації, вибудовують активні партнерські стосунки у межах своєї школи та з учнями району, області, України, Росії, світу.

 

   2011 рік оголошено Роком освіти і інформатизації. Нещодавно начальник відділу освіти Л.І.Зубкова, завідуюча комунальною установою «РМК» Білокуракинської районної ради Н.М.Чорнуха провели індивідуальні співбесіди з директорами шкіл. Кожна школа окреслила пріоритетні напрямки у навчально – виховному процесі. Наша школа працюватиме за проблемою «Формування екологічної культури особистості, залучення учнів до активної екологічної діяльності». Планується активізувати роботу ЦДД, взяти участь у акціях і  конкурсах «За чисте довкілля», «В об’єктиві натураліста», «До чистих джерел», «Зелена весна Луганщини» тощо.

 

   Як підсумок  роботи з цієї проблеми буде проведений екологічний мітинг на українсько – російському кордоні з учнями Ровеньківської школи № 2 (Росія), Лозно – Олександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Білокуракинського району із запрошенням сільських голів, керівників фермерських господарств, сільськогосподарських підприємств, владних структур.

 

   Школа дихає на повні груди, працює, діє і створює своє портфоліо успіхів.