На виконання Порядку державної атестації  дошкільних, загальноосвітніх  закладів та наказу відділу освіти Білокуракинської РДА №__ від __.0__.2017 року з 18 квітня 2017 року розпочалася  атестація закладу.


З вірою в щасливе майбуття
 

     Тільки ерудовані, талановиті, обдаровані спеціалісти збагатять суспільство, забезпечать прогресивний розвиток держави, світу, людства. Школа ж існує для того, щоб створити умови для розвитку такої творчої, неповторної особистості.

 

     Тому саме творча діяльність вчителя та відповідальне ставлення до неї виступають як головні фактори виховання і навчання. І якщо педагогу не вдається збудити активність учнів, якщо він не може стимулювати їхню діяльність, то ніякого виховання та навчання не відбудеться. У цьому випадку учні лише формально знаходяться на заняттях, майже нічого не засвоюють, їхня «інтелектуальна та емоційна температура» наближається до нуля. Педагогічний колектив Нещеретівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів вирішив у 2011 році, зберігаючи багаторічні традиції, приділити увагу удосконаленню навчально – виховного процесу, використовуючи для цього, в основному, прагнення та бажання учнів, їх здібності і нахили. І тоді ми розробили проект «Ланцюгова реакція». Кожен вчитель, користуючись спостереженнями, результатами діагностики, створив власну групу лідерів, яку назвали ЛІГА («Логічність, ініціативність, громадянська активність»). В неї увійшли учні, що виявляють зацікавленість конкретним предметом та мають прагнення оволодіти ним на більш високому рівні. Так виникли філологічна, математична, творча, дослідницька, екологічна ЛІГИ, завданням яких є залучення до навчальної, дослідницької, позаурочної, творчої роботи інших учнів школи через проведення різноманітних творчих заходів, впровадження проектних технологій. В рамках проекту вже пройшов тиждень «Математика життя». Лідери математичної ЛІГИ провели для молодших учнів змагання «Іспит у школу Піфагора», старшокласники мали можливість подивитись на високе людське почуття через призму математики під час вечора «В ім’я кохання». Учні підготували цікаві комп’ютерні презентації «Музика і математика», «Математика в архітектурі», «Філософія числа π», «Математики - лірики», «Математики в мультфільмах», які не залишили жодного глядача байдужим. Лідери з кожного класу готували стінгазети. Найбільший інтерес викликали газети «Геніальні двійочники», «Без математики не уявляю я життя». Тепер математична ЛІГА працює над укладанням збірки віршів, написаних відомими математиками і нашими школярами, в яких для яскравої та глибокої передачі роздумів використовуються математичні терміни.

 

     Філологічна ЛІГА підготувала та провела заходи до 140 – річниці з дня народження Лесі Українки та до дня народження Т.Г.Шевченка. У поетичній свічці «Зорій довіку поміж нас», присвяченій життю і творчості Лесі Українки, брали участь учні старших класів. Силу і глибину поетичного світу Лесі Українки школярі передали через майстерне емоційне читання її віршів, виконання пісень та романсів на слова Лесі, інсценізацію уривків із драми – феєрії «Лісова пісня». Підготували комп’ютерну презентацію «Ти себе Українкою звала». У відзначенні 197 – річчя з дня народження Т.Шевченка брали учні 5 – 9 класів. Відчувалося, що діти знають твори Кобзаря, поважають його та шанують. Свічки, запалені на цих заходах,  стануть тими вогниками любові до України, який пронесуть наші учні через все життя.

 

     Дослідницька ЛІГА збирає матеріали для створення нової експозиції музею села «Духовна скарбниця рідної землі», активно шукає свідків та свідчення про діяльність підпільної групи в роки Великої Вітчизняної війни в с. Нещеретове. Було встановлено контакти з родичами членів групи І.П.Царевського та Г.А.Світличного, одержані документи, особисті речі, записані спогади. Підсумком роботи стане участь у створенні збірника «Юні герої Луганщини». Учні 9 класу Волкова Каріна, Громовий Олександр, Бутор Тетяна ведуть роботу по дослідженню духовних джерел краю.

 

     Творча ЛІГА працює над поповненням новоствореної «Енциклопедії успіху», до якої увійдуть роботи учнів початкових класів, дитячі «філософські» роздуми, веселі вислови, винаходи, «маленькі - великі» успіхи та ін. А також всі маленькі учні з нетерпінням чекають на першу квітневу ярмарку майстрів «Я – тобі, ти - мені», де зможуть презентувати свої творчі роботи.

 

     ЛІГА лідерів веде активну роботу серед молоді щодо пропаганди та активного впровадження в життя молоді принципів здорового та безпечного способу життя. На протязі лютого та березня були підготовлені і презентовані на рівні школи та району виступи на тему «Молодь обирає здоров’я», «Безпека життя – запорука майбуття».

 

     Для розвитку творчих здібностей дітей педагогічний колектив працює над вдосконаленням роботи гуртків за інтересами. Для цього розробляються основні положення та напрямки роботи Центру дитячої творчості. До його складу повинні увійти вже існуючі на базі школи гуртки «Солоне тісто», «Юний журналіст», «Юний художник», які працюють від Білокуракинського Будинку дитячої та юнацької творчості; шкільні гуртки «Танцювальний», «Від першого рядочка до першої книжки», театр мініатюр та «Радіогурток», в налагодженні роботи якого нам обіцяв допомогу випускник школи                 С.Мачуга. І цей список не є остаточним, ми сподіваємось, що знайдуться односельці, яким не байдужі питання виховання учнівської молоді, запропонують та допоможуть організувати роботу інших цікавих гуртків.

 

     Звичайно, неможливо в наш час уявити навчально – виховний процес без сучасних комп’ютерних, мультимедійних технологій. І тому педагогічний колектив планує в цьому році створити «Методично – інтелектуальний центр», в якому будуть всі умови для проведення нестандартних заходів та уроків, можливості для використання технічних, відео- та аудіо засобів навчання. Розуміючи, що продуктивність навчання та активна діяльність залежать від чергування їх з повноцінним  відпочинком, одним із завдань на 2011 рік є створення «Території відпочинку» для учнів та вчителів, ігрових кімнат та куточків. Робота в цьому напрямку почалася. Так, за сприяння випускників 1981 та 1991 років, випускника школи О.М.Оселедька в школі вже частково обладнано місце для відпочинку молодших школярів.

 

     Всім відомий вислів, що «сильна нація – це здорова нація». Педагогічний колектив разом з органами самоврядування планує продовжити роботу з пропаганди, організації активної діяльності спортивних секцій, залучення молоді до різного роду спортивних змагань, спартакіад. Ми маємо бажання поновити проведення родинних спортивних свят, змагань команди дітей проти команди батьків, випускників або інших досвідчених спортсменів зі стажем, туристичних походів за участю батьків. Вважаємо, що така робота дає набагато більший результат, ніж прості умовляння та настанови вести здоровий спосіб життя. Тільки через власний приклад, у спільній активній взаємодії ми, дорослі, зможемо досягти мети: виховання активного, свідомого, цілеспрямованого, здатного до саморозвитку та самовдосконалення громадянина нашої держави.

 

     Це тільки частина тих ідей та напрямків роботи, які запланували учнівський та педагогічний колективи. Успіх в її досягненні залежить як від педагогічного колективу, так і від підтримки батьків, громади, людей, не байдужих до майбутнього нашої держави. Ми впевнені, що з кожним наступним кроком ми маємо можливість змінитися самі і змінити майбутнє нашої школи, села, району, держави на краще.

     Педагогічний та учнівський колективи Нещеретівської загальноосвітньої школи 1-І 11 ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області постійно знаходяться в пошуку нових форм організації, планування шкільного та позашкільного життя, тому що, по-перше, сучасне суспільство надає багато можливостей для молоді стати успішними людьми, але для цього потрібні знання, інтелект, уміння спілкуватися, творити, сформована активна життєва позиція. Дитині без стійких життєвих, власних поглядів на сучасне суспільство та його проблеми, без уміння аналізувати отриману інформацію, просіювати її через призму своїх індивідуальних та загальнолюдських знань і цінностей не можна сьогодні досягти своєї мети і стати активним, дієвим, справжнім громадянином нашої держави.

 

     Вчителі школи працюють над впровадженням в практику роботи інновацій, шукають нові, концептуально обґрунтовані, логічно вивірені способи освітньої діяльності та методи взаємодії з особистістю учня. Впровадження нових педагогічних технологій неможливе без відстеження якості освіти. Результати незалежного зовнішнього оцінювання за три роки з базових навчальних предметів:

 

Навчальний предмет

 

2008 рік

(якість навчальних досягнень)

 

2009 рік

(якість навчальних досягнень)

 

2010 рік

(якість навчальних досягнень)

Українська мова

83%

60%

88%

Математика

80%

56%

75%

Історія України

100%

100%

100%

 

     Із 161 учня – 65 учнів мають навчальні досягнення високого та достатнього рівнів, 92 учні мають середній рівень навчальних досягнень, 4 учні – початковий.

 

     Авторитет школи – це перш за все міцні знання учнів. Вчителі школи усвідомлюють і постійно працюють над покращенням результатів навчання учнів. Тільки інтелектуали можуть рухати суспільство й державу до висот досконалості. І завдання вчителів Нещеретівської школи полягає в тому, щоб ростити таких громадян України.

 

     По-друге, в школі діти проживають важливий етап свого життя, який впливає на їх подальшу долю, а для вчителів школа— це взагалі синонім слова життя. І саме бажання зробити шкільне життя цікавим, багатогранним, різнобарвним, яке б виконувало певні виховні, державні завдання, спонукало в 2003 році створити учнівську диво-країну „Мрія" та розробити основні засади її функціонування, у 2005 році створити модель "Школи гармонії серця і розуму" , запровадити у 2007 році шкільний проект "Життєдайне джерело". Мета навчально-виховної роботи:

 

     Створити  в шкільному колективі творчу, дієву атмосферу для  самопізнання, самовиховання,    самовдосконалення    кожної    особистості    в    процесі    взаємодії, спілкування   дітей   різних   вікових   груп,   організація   міцного,    взаємокорисного, взаємодіючого зв'язку між учнями, вчителями, батьками, громадою. Девіз роботи: "Маленьке джерельце — ще не ріка, та починається з нього велике життя". Завдання навчально-виховної роботи школи:

 
  • систематичне вивчення нових і вже відомих освітніх технологій та адаптація їх до шкільного життя;
 
  • постійне вдосконалення навчально-виховної системи школи, розробка стратегії та плану позашкільної, позакласяої роботи учнівського колективу, направленої на сумісну   діяльність   всіх   шкільних   ланок, батьківського колективу та громади;
 
  • створення умов для відвертого, безконфліктного, дієвого спілкування  та активної співпраці всіх членів шкільної родини на різних рівнях,
 
  • розширення комунікативного простору учнів, виведення діяльності дітей за межі школи на районний, обласний рівень.
 

    Освітні  технології,  які  адаптовані  до  шкільного  життя  та  використовуються  на практиці: «Створення ситуації успіху»,

 
  • Колективного творчого виховання (за І.П. Івановим),           
 
  • Особистісно зорієнтовані технології,
 
  • Проектна технологія, 
  • інформаційні технології.

Пріоритетні ідеї:

 
  • формування особистості в умовах колективу (В.Сухомлинський);
 
  • „природа—джерело прекрасного"(В.Сухомлинський);
 
  • поєднання нових ідей зі старими перевіреними концепціями (Конфуцій);
 
  • виховання та навчання через діяльність(Конфуцій);
 
  • активна співпраця;
 
  • вільний вибір; а   толерантність;
 
  • постійне вдосконалення та розвиток.

ОСНОВНІ ЗАХОДИ

 

1)Створення умов   для реалізації творчих, розумових здібностей та нахилів   через впровадження     в     навчально-виховний     процес     інтерактивних,     інформаційних, комп'ютерних технологій.

 

2) Організація активної, творчої та ефективної роботи на всіх вікових рівнях шкільної учнівської диво-країни „Мрія", яка    сприяє    соціалізації учнів,      формує    уміння інтегруватись   у динамічне суспільство, здатність до вибору чисельних альтернатив, які пропонує сучасне життя.

 

З) Організація    роботи  різноманітних    гуртків,    спортивних    секцій, які об'єднують дітей різних вікових груп    з    метою розкриття і розвитку індивідуальних здібностей кожної дитини: „Юний журналіст" (5-І ! класи),'випуск шкільної газети „Шкільний калейдоскоп", „Твій вибір"(6-ІІ класи) /робота підліткіе-інструкторів за програмою „Рівний-рівному", „Танцювальний"(1-7 класи, керівники - дівчата 11 класу), секція футболу та волейболу (5-11 класи), „Художня майстерня"(5-10 класи), „В пошуках джерел"( 5-11 класи) / пошукова , дослідницька робота дітей з виявлення невідомих фактів, подій життя села, його мешканців , школи, її випускників, „Первоцвіт", „Поетичне перо" (5-11 класи), „Хобі-центр єднає душі" (6-11 класи) /Театр сатиричних мініатюр/

 

4)Розширення комунікативного простору через проведення заходів спільно з колективами інших шкіл Білокуракинського та Старобільського районів.

5) Розвиток навичок досліджувати, аналізувати та робити прогнози через організацію статистичних досліджень серед учнів школи, аналіз їхніх результатів, оформлення презентацій групами учнів, що об'єднують дітей старших класів.

 

6) Взаємодія батьківської, сільської громадськості та педагогічного колективу в клубі „ДУБ" (діти, учителі, батьки—«щирість дитини + знання вчителів + досвід батьків = запорука успіху») з метою використання найкращих традицій, багаторічного досвіду та вікової історії держави і рідного краю для виховання особистості, яка цілеспрямовано використовує свій потенціал як для самореалізації у професійному й особистому плані, так і в інтересах держави, суспільства.

 

7) Організація дієвої роботи шефського центру, до складу якого входять учні середніх та старших класів.

8) Організація тісного взаємозв'язку "дитина— природа" для збагачення духовного світу дитини, формування відчуття „Я—частинка природи, від якої залежить сьогодення та майбутнє моє, моєї родини, моєї Батьківщини".

 

9) Організація спільної трудової діяльності на благо школи, села, громади.

 

10) Активна участь у районних. обла_г.их. Всеукраїнських заходах, акціях, конкурсах з метою самовираження, здобуття соціального досвіду, збагачення духовності, моральних засад особистості.