Вас вітає районне методичне об’єднання вчителів української філології!!!
(керівник: Білянська Наталія Василівна, учитель вищої кваліфікаційної категорії Білокуракинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1)

Проблема: "Підвищення якості уроку - підвищення якості знань"


Мета роботи:
  • допомога педігогічним кадрам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення профмайстерності тв рівня психологічної підготовки вчителів та активізації їх творчого потенціалу;
  • пропаганда і плекання любові до українського слова;
  • дотримання єдиного мовного орфографічного режиму;
  • підвищення рівня та якості знань;
  • використання нових форм проведення уроків, інноваційних підходів до навчання;
  • робота з обдарованими та невстигаючими учнями;
  • безперервність у самоосвіті;
  • методичні знахідки і пошуки в удосконаленні роботи з учнями над помилками.
Завдання:
  • учитель української філології має постати перед своїми учнями не вузьким спеціалістом, носієм певного кола вмінь, а неповторною індивідуальністю, носієм національної духовності; особою широких інтересів, глибоких знань, людиною мудрою, що захоплює й веде за собою;
  • ознайомлення вчителів з інноваціями, новітніми педагогічними ідеями та технологіями творчих учителів країни, а також зарубіжних колег;
  • упровадження в практику роботи здобутків учителів навчального закладу, району, області;
  • забезпечення дотримання вимог державного стандарту середньої освіти;
  • робота над упровадженням проектних технологій та портфоліо;
  • забезпечення наступності та взаємозв’язку етапів літературної освіти учнів протігом періоду навчання.  
План роботи районного методичного об’єднання вчителі української філології на 2010-2011 н.р.

З досвіду практики діяльності районного методичного об’єднання 

вчителів української мови та літератури Білокуракинського району

в 2011-2012 навчальному році

Протягом 2011-2012 навчального року районне методичне об’єднання учителів української мови та літератури року працювало над розв’язанням методичної проблеми «Створення та творче використання новітніх освітньо-виховних  технологій з метою ефективного впливу на розвиток та саморозвиток особистості учня», яка змістовно пов’язана з науково-методичною темою районного методичного кабінету.

Заняття проводилися чотири рази на рік згідно плану, який складається у вересні і затверджується на першому засіданні. Це були інструктивно-методичні наради, семінари-тренінги, практичні заняття,  на яких розглядалися наступні питання:

Ø Вивчення нормативних документів та інструктивно-методичних матеріалів МО щодо вивчення української мови та літератури у 2012-2013 н.р.

Ø Про підвищення професійної майстерності вчителя  в міжкурсовий період.

Ø Мультимедійна презентація власного досвіду роботи  на засіданні районної  атестаційної комісії  (Андрюшина Н.І.).

Ø Про роботу з обдарованими дітьми.

Ø Про план роботи РМО на 2012/2013 н.р.

Ø Про вибори оргкомітету щодо підготовки творчого звіту РМО.

Ø Про проведення моніторингу з української мови у 5, 9, 11 класах.

Ø Про проведення шкільних та районних конкурсів:

o   знавців української мови ім. Яцика;

o   Міжнародного мовно-літературного ім. Шевченка;

o   Всеукраїнської  українознавчої  гри «Соняшник»;

o   Виразного читання «Поетичний медозбір».

Ø Підготовка обдарованих дітей до участі у конкурсах та олімпіадах.

Ø Конкурси уроків:

o   Всеукраїнський конкурс «Найкращий конспект з позакласного читання сучасної української літератури у 5-9 класах;

o   Районний конкурс «Відкритий урок».

Ø «Фанфіки: молодіжна субкультура чи новинка в літературній творчості?»

Ø Звіти про курсову перепідготовку.

Ø Огляд наукової, методичної , педагогічної літератури.

Ø Результати участі наших учнів у районних та обласних олімпіадах.

Ø Про результати участі випускників району у ЗНО.

Ø Практичний розбір завдань обласної олімпіади та ЗНО.

Робота над єдиною методичною проблемою простежується як у діяльності РМО, так і в роботі ШМО при проведенні відкритих уроків, семінарів, нарад, конференцій тощо. При цьому склалася певна система в цьому напрямку: методичні оперативки, інструктивно-методичні наради, семінари, засідання "круглого столу”, практичні заняття, на яких учителі озброюються теоретичними знаннями з проблеми.

Протягом поточного навчального року вчителі працювали над підвищенням якості  проведення уроків через упровадження новітніх педагогічних ідей і технологій, щоб забезпечити дотримання вимог Державного стандарту середньої освіти та найбільш повно розкрити свої здібності і талант; розвивали ініціативу та здійснювали творчий пошук, використовували передовий досвід і впроваджували педагогічні інновації, поєднували групові та індивідуальні форми роботи.

         На засіданнях РМО учителі провели ознайомлення з нормативними документами та інструктивно-методичними матеріалами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, інструкціями щодо заповнення класних журналів, про підготовку учнів та завдань до І та ІІ етапів олімпіад та конкурсів знавців української мови ім. П.Яцика,    затверджували плани проведення Тижня української мови та Шевченківського тижня; проводили огляд новинок психолого-педагогічної й методичної літератури. На своїх засіданнях учителі обговорювали переваги та недоліки тестового контролю, зміни до програми вивчення української літератури в 5-11 класах, які направили в ЛОІППО, обговорювали матеріал на ДПА з української літератури  в 11 кл. та результати участі наших учнів у районних та обласних олімпіадах, про результати участі випускників району у ЗНО.

         У 5, 9, 11-х класах проведено І та ІІ-й етапи моніторингу з української мови.

         Серед учнів 7-11 класів проведено  ІІ (районний) етап Всеукраїнських олімпіад з української мови та літератури, у якому взяли участь  56 учні.

         Серед учнів 5-11 класів пройшов  ІІ (районний) етап Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика, у якому взяло участь           60 учні.

         Із 1 по 10 грудня у школах проведено  Грінченківський тиждень. Матеріали переможців надіслано в ЛОІППО на обласний конкурс.

         Серед учнів 4-5 класів загальноосвітніх закладів організовано конкурс на кращий відгук на прочитану дитячу книгу видавництва «Граніте». Переможцем районом конкурсу став Шовкун П., учень 5-Б кл. Білокуракинської ЗОШ №1 (учитель Білянська Н.В.).

         21 лютого – у Міжнародний день рідної мови, за рекомендаціями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України у загальноосвітніх закладах проведено ранки, вікторини, мовні п’ятихвилинки.

Організовано учнів 5-11  класів для участі в обласному конкурсі «Іду з дитинства до Тараса» до відзначення 200-річчя від дня народження Т.Шевченка, І (шкільного) етапу І Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка. В обласному і районному конкурсах взяли участь роботи учнів Білокуракинської ЗОШ №1– Анішиної Є. (9-А, учитель Сірик С.М.) та Молчанової Ю. і Яцун Я. (11-А, учитель Білянська Н.В.).), Вітер Ю.(8 кл., Павлівської ЗОШ учитель Плотницька О.В.) – переможець обласного конкурсу поезії про Т.Г.Шевченка, нагороджена поїздкою в м. Канів.

9 листопада 2012 р.  у районі дано старт акції «У вінок Кобзарю ми вплітаєм майбутнє» до 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка, під час якої учні вишиватимуть рушник із портретом Кобзаря.

Під час щорічного районного тижня професійної педмайстерності учасники тижня ознайомилися з кращими зразками педагогічного досвіду, нестандартними уроками та іншими формами навчально-виховної роботи, які виходять за межі стереотипів. У рамках тижня  учитель української мови та літератури Білянська Н.В. дала відкритий урок-телепередачу в 11-А класі «Найвища сутність Ліни Костенко».

Урок розвитку мовлення в 11 кл. Сірик С.М.  «Честь як імператив життя» надруковано в журналі «Бібліотечка «Дивослова» № 10, 2011р., видавництво Київ, «Дивослово».

         Учителі  української мови та літератури Пулиший Т.П. і Сірик С.М. (Білокуракинської ЗОШ №1) взяли участь у впровадженні проекту «Відкритий світ». Жос Л.С. (Нещеретівська ЗОШ), Волошина Н.Г. (Курячівська ЗОШ), Заїка В. І. (Білокуракинської ЗОШ №1) пройшли додатково курси професійного розвитку за програмою міжкурсової перепідготовки при ЛОІППО.

Білянська Н.В. була учасником ІІ Всеукраїнського фестивалю педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок» у Новоград-Волинському.  У січні 2012р. для учителів української мови та літератури  провела  районний семінар-практикум  із проблеми впровадження особистісно зорієнтованого навчання «Творча лабораторія учителя. Мій особистісно зорієнтований урок».

За результатами чергової атестації Андрюшина Н.В. (Червоноармійська ЗОШ) підтвердила звання «Учитель-методист», а Білянська Н.В. (Білокуракинська ЗОШ №1) отримала звання «Учитель-методист» та значок «Відмінник освіти України». Схвалено й поширено методичні розробки Білянської Н.В. «Дидактичний матеріал  здоров’язберігаючого  характеру «Навчаючи дитину, дбаймо про її здоров’я» та Андрюшиної Н.В. (Червоноармійська ЗОШ) «Поетичний медозбір».  Білянська Н.В. надрукувала альманах «Веселка»    збірку   творчих робіт своїх випускників, переможців різноманітних конкурсів різних рівнів.

Презентація діяльності районного методичного об’єднання вчителів української філології

Матеріали засідання круглого столу "Культура мови" (13.02.2013)