(керівник: Білянська Наталія Василівна, учитель вищої кваліфікаційної категорії Білокуракинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1)
Проблема: "Підвищення якості уроку - підвищення якості знань"
Мета роботи:
- допомога педігогічним кадрам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення профмайстерності тв рівня психологічної підготовки вчителів та активізації їх творчого потенціалу;
- пропаганда і плекання любові до українського слова;
- дотримання єдиного мовного орфографічного режиму;
- підвищення рівня та якості знань;
- використання нових форм проведення уроків, інноваційних підходів до навчання;
- робота з обдарованими та невстигаючими учнями;
- безперервність у самоосвіті;
- методичні знахідки і пошуки в удосконаленні роботи з учнями над помилками.
- учитель української філології має постати перед своїми учнями не вузьким спеціалістом, носієм певного кола вмінь, а неповторною індивідуальністю, носієм національної духовності; особою широких інтересів, глибоких знань, людиною мудрою, що захоплює й веде за собою;
- ознайомлення вчителів з інноваціями, новітніми педагогічними ідеями та технологіями творчих учителів країни, а також зарубіжних колег;
- упровадження в практику роботи здобутків учителів навчального закладу, району, області;
- забезпечення дотримання вимог державного стандарту середньої освіти;
- робота над упровадженням проектних технологій та портфоліо;
- забезпечення наступності та взаємозв’язку етапів літературної освіти учнів протігом періоду навчання.
З досвіду практики діяльності районного методичного об’єднання
вчителів української мови та літератури Білокуракинського району
в 2011-2012 навчальному році
Протягом 2011-2012 навчального року районне методичне об’єднання учителів української мови та літератури року працювало над розв’язанням методичної проблеми «Створення та творче використання новітніх освітньо-виховних технологій з метою ефективного впливу на розвиток та саморозвиток особистості учня», яка змістовно пов’язана з науково-методичною темою районного методичного кабінету.
Заняття проводилися чотири рази на рік згідно плану, який складається у вересні і затверджується на першому засіданні. Це були інструктивно-методичні наради, семінари-тренінги, практичні заняття, на яких розглядалися наступні питання:
Ø Вивчення нормативних документів та інструктивно-методичних матеріалів МО щодо вивчення української мови та літератури у 2012-2013 н.р.
Ø Про підвищення професійної майстерності вчителя в міжкурсовий період.
Ø Мультимедійна презентація власного досвіду роботи на засіданні районної атестаційної комісії (Андрюшина Н.І.).
Ø Про роботу з обдарованими дітьми.
Ø Про план роботи РМО на 2012/2013 н.р.
Ø Про вибори оргкомітету щодо підготовки творчого звіту РМО.
Ø Про проведення моніторингу з української мови у 5, 9, 11 класах.
Ø Про проведення шкільних та районних конкурсів:
o знавців української мови ім. Яцика;
o Міжнародного мовно-літературного ім. Шевченка;
o Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник»;
o Виразного читання «Поетичний медозбір».
Ø Підготовка обдарованих дітей до участі у конкурсах та олімпіадах.
Ø Конкурси уроків:
o Всеукраїнський конкурс «Найкращий конспект з позакласного читання сучасної української літератури у 5-9 класах;
o Районний конкурс «Відкритий урок».
Ø «Фанфіки: молодіжна субкультура чи новинка в літературній творчості?»
Ø Звіти про курсову перепідготовку.
Ø Огляд наукової, методичної , педагогічної літератури.
Ø Результати участі наших учнів у районних та обласних олімпіадах.
Ø Про результати участі випускників району у ЗНО.
Ø Практичний розбір завдань обласної олімпіади та ЗНО.
Робота над єдиною методичною проблемою простежується як у діяльності РМО, так і в роботі ШМО при проведенні відкритих уроків, семінарів, нарад, конференцій тощо. При цьому склалася певна система в цьому напрямку: методичні оперативки, інструктивно-методичні наради, семінари, засідання "круглого столу”, практичні заняття, на яких учителі озброюються теоретичними знаннями з проблеми.
Протягом поточного навчального року вчителі працювали над підвищенням якості проведення уроків через упровадження новітніх педагогічних ідей і технологій, щоб забезпечити дотримання вимог Державного стандарту середньої освіти та найбільш повно розкрити свої здібності і талант; розвивали ініціативу та здійснювали творчий пошук, використовували передовий досвід і впроваджували педагогічні інновації, поєднували групові та індивідуальні форми роботи.
На засіданнях РМО учителі провели ознайомлення з нормативними документами та інструктивно-методичними матеріалами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, інструкціями щодо заповнення класних журналів, про підготовку учнів та завдань до І та ІІ етапів олімпіад та конкурсів знавців української мови ім. П.Яцика, затверджували плани проведення Тижня української мови та Шевченківського тижня; проводили огляд новинок психолого-педагогічної й методичної літератури. На своїх засіданнях учителі обговорювали переваги та недоліки тестового контролю, зміни до програми вивчення української літератури в 5-11 класах, які направили в ЛОІППО, обговорювали матеріал на ДПА з української літератури в 11 кл. та результати участі наших учнів у районних та обласних олімпіадах, про результати участі випускників району у ЗНО.
У 5, 9, 11-х класах проведено І та ІІ-й етапи моніторингу з української мови.
Серед учнів 7-11 класів проведено ІІ (районний) етап Всеукраїнських олімпіад з української мови та літератури, у якому взяли участь 56 учні.
Серед учнів 5-11 класів пройшов ІІ (районний) етап Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика, у якому взяло участь 60 учні.
Із 1 по 10 грудня у школах проведено Грінченківський тиждень. Матеріали переможців надіслано в ЛОІППО на обласний конкурс.
Серед учнів 4-5 класів загальноосвітніх закладів організовано конкурс на кращий відгук на прочитану дитячу книгу видавництва «Граніте». Переможцем районом конкурсу став Шовкун П., учень 5-Б кл. Білокуракинської ЗОШ №1 (учитель Білянська Н.В.).
21 лютого – у Міжнародний день рідної мови, за рекомендаціями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України у загальноосвітніх закладах проведено ранки, вікторини, мовні п’ятихвилинки.
Організовано учнів 5-11 класів для участі в обласному конкурсі «Іду з дитинства до Тараса» до відзначення 200-річчя від дня народження Т.Шевченка, І (шкільного) етапу І Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка. В обласному і районному конкурсах взяли участь роботи учнів Білокуракинської ЗОШ №1– Анішиної Є. (9-А, учитель Сірик С.М.) та Молчанової Ю. і Яцун Я. (11-А, учитель Білянська Н.В.).), Вітер Ю.(8 кл., Павлівської ЗОШ учитель Плотницька О.В.) – переможець обласного конкурсу поезії про Т.Г.Шевченка, нагороджена поїздкою в м. Канів.
9 листопада 2012 р. у районі дано старт акції «У вінок Кобзарю ми вплітаєм майбутнє» до 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка, під час якої учні вишиватимуть рушник із портретом Кобзаря.
Під час щорічного районного тижня професійної педмайстерності учасники тижня ознайомилися з кращими зразками педагогічного досвіду, нестандартними уроками та іншими формами навчально-виховної роботи, які виходять за межі стереотипів. У рамках тижня учитель української мови та літератури Білянська Н.В. дала відкритий урок-телепередачу в 11-А класі «Найвища сутність Ліни Костенко».
Урок розвитку мовлення в 11 кл. Сірик С.М. «Честь як імператив життя» надруковано в журналі «Бібліотечка «Дивослова» № 10, 2011р., видавництво Київ, «Дивослово».
Учителі української мови та літератури Пулиший Т.П. і Сірик С.М. (Білокуракинської ЗОШ №1) взяли участь у впровадженні проекту «Відкритий світ». Жос Л.С. (Нещеретівська ЗОШ), Волошина Н.Г. (Курячівська ЗОШ), Заїка В. І. (Білокуракинської ЗОШ №1) пройшли додатково курси професійного розвитку за програмою міжкурсової перепідготовки при ЛОІППО.
Білянська Н.В. була учасником ІІ Всеукраїнського фестивалю педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок» у Новоград-Волинському. У січні 2012р. для учителів української мови та літератури провела районний семінар-практикум із проблеми впровадження особистісно зорієнтованого навчання «Творча лабораторія учителя. Мій особистісно зорієнтований урок».
За результатами чергової атестації Андрюшина Н.В. (Червоноармійська ЗОШ) підтвердила звання «Учитель-методист», а Білянська Н.В. (Білокуракинська ЗОШ №1) отримала звання «Учитель-методист» та значок «Відмінник освіти України». Схвалено й поширено методичні розробки Білянської Н.В. «Дидактичний матеріал здоров’язберігаючого характеру «Навчаючи дитину, дбаймо про її здоров’я» та Андрюшиної Н.В. (Червоноармійська ЗОШ) «Поетичний медозбір». Білянська Н.В. надрукувала альманах «Веселка» – збірку творчих робіт своїх випускників, переможців різноманітних конкурсів різних рівнів.Презентація діяльності районного методичного об’єднання вчителів української філології
Матеріали засідання круглого столу "Культура мови" (13.02.2013)
- Акцентуаційний рівень (Жос Л.С., Нещеретівська ЗОШ І-ІІІ ст.);
- Вади лексичного рівня (Вервейко Л.І., Білокуракинська ЗОШ І-ІІІ ст. №2);
- Уживання лінгвістичної та методичної термінології (Колянчикова С.С., Паньківська ЗОШ І-ІІ ст.).