Матеріали Сьомого Міжнародного форуму "Інноватика в освіті - 2015"
Матеріали Шостої Міжнародної витсавки "Сучасні заклади освіти - 2015"
Взаємодія ДНЗ (ясел-садка) «Зірочка» с. Нещеретове Білокуракинського району, Нещеретівської ЗОШ I-III ступенів та батьків у вихованні дітей вібувається протягом всьго часу існування навчальних закладів. З вересня 2014 року в навчальних закладах почала діяти Програма співпраці навчальних закладів «СХОДИНКИ ДО УСПІХУ». Ця Програма є доповненням до Угоди про співпрацю між дошкільним і загальноосвітнім навчальним закладом. Її учасниками , в першу чергу є діти дошкільного та молодшого шкільного віку, батьки цих дітей, педагоги ДНЗ і ЗНЗ та представники громадськості.
Основними завданнями цієї програми є:
- спільна розробка і реалізація моделей взаємодії навчальних закладів, забезпечуючи наступність:
- у програмах, ефективних педагогічних технологіях;
- формах и методах роботи з дітьми;
- здійсненні педагогічної співпраці з батьками;
- гуманізація відносин працівників навчальних закладів, батьків і дітей;
- створення єдиного гармонійного простору;
- забезпечення зворотного звязку;
- підвищення ефективності взаємодії сім'ї і ДНЗ.
- забезпечення активності і узгодженості у виховній роботі.
Наше спільне завдання - дати дитині можливість легко бігти сходами вгору, а не дертися складною життєвою драбиною.
Очікувані результати роботи за Програмою:
- Підвищення професійної компетентності педагогів навчальних закладів і батьків
- Навчання педагогів навичкам та вмінням ставити конкретні завдання в роботі з кожною сім’єю (враховуючи вік, освіту, культурний рівень, тип сім’ї тощо), добору адекватних форм і методів роботи
- Підвищення престижності та значущості роботи працівників навчальних закладів
- Зростання культури батьківства в родинах і формування в батьків активної громадської позиції.
- Безпосередня участь батьків у житті навчального закладу
- Установлення атмосфери повної взаємодовіри у стосунках батьків і педагогів
Взаємодія учасників виховного процесу відбувається шляхом реалізації різних форм і методів роботи, як традиційних так і нетрадиційних, пріоритетними є останні. Які, в свою чергу, поділяються на індивідуальні, групові, колективні та наочно-інформаційні. Використання тих чи інших форм роботи відбувається за принципами відкритості, індивідуалізації та диференціації , інтеграції та координації внутрішніх і зовнішніх умов виховання. У роботі з батьками педагоги орієнтуються на індивідуальні особливості родини , на її потреби, інтереси, рівень педагогічних знань . Добираються оптимальні для кожної категорії батьків методи і форми роботи.
Особливою популярністю користуються такі форми роботи як Дні відкритих дверей в ДНЗ і ЗНЗ, тренінгові заняття («Стежиною батьківською мудрості», «Як підготувати дитину до школи»), які мають практичний зміст, і під час яких можна отримати цінний досвід. Організовуються тематичні виставки, організаторами яких є як педагоги, так і батьки ( « Обираємо здоровий спосіб життя», «Майстерня рідного краю»), майстер-класи (« Іграшки для театру своїми руками»). На батьківських зборах проводяться ділові ігри (« Конфлікт з педагогом», «Моя дитина захворіла») . Цікавим є захід «Педагогічний десант», коли педагогам ДНЗ та ЗНЗ , а також батькам з великим виховним досвідом надається можливість продемонструвати свої знання і вміння, нові ідеї і підходи у вихованні дітей. …..Батьки із задоволенням беруть участь у проведенні свят, допомагають у створенні розвиваючого середовища, виготовляють іграшки і посібники.
Новим стало застосування методу казкотерапії. Педагоги спільно з батьками запустили в дію міні-проект «Казка в поміч», основою якого стала створена батьками і педагогами книга «Казка вчить, як на світі жити!», за якою розробили заняття.
З метою виявлення обдарованих і талановитих дітей заплановані і частково реалізовані заходи «Талановита родина», «Умілі руки», «Ярмарок талантів».
На теперішній час результатом взаємодії навчальних закладів і батьків дітей стало створення комфортних умов для повноцінного розвитку дітей, зорієнтованість на самовдосконалення і саморозвиток, більш високий рівень загальної і педагогічної культури батьків і педагогів, довіра і доброзичлива атмосфера між педагогами та батьками.
Тому і ми, педагоги, і батьки прийшли до єдиного висновку, що, повноцінне здійснення завдань розвитку, виховання і навчання дітей можливе лише за умови злагодженої співпраці навчального закладу і родини.